Senfonik Özlem Konseri

Dünya Sanat Günü olan 15 Nisan çok güzel ve anlamlı bir konserle karşılandı Kuzey Kıbrıs'ta...

Dünyanın dört bir yanındaki senfoni orkestralarında çalışan Kıbrıslı enstrüman sanatçıların bir araya gelerek oluşturdukları orkestra yıllardır Kıbrıs sanatseverlerinin istediği buluşmayı gerçekleştirildiği için "Senfonik Özlem" adı verilmiş. 



Kuzey Kıbrıs Türk Cumhurbaşkanlığı tarafından organize edilen bir seri konserden biri olan ve Yakın Doğu Üniversitesi'nde gerçekleşen bu hoş organizasyona ailemle gittim. Konser KKTC Cumhurbaşkanı Derviş Eroğlu'nun Kıbrıs Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası kurulmasının yasalaştığı müjdesini verdiği konuşmasıyla başladı. Daha sonra Ali Hoca şefliğindeki orkestra harika 1-2 saat yaşattılar izleyenlere. 




Uzun sayılabilecek bir süredir senfoni konseri izleme fırsatı bulamadığım için güzel bir şanstı bu benim için. Senfonileri her zaman enstümandan kulağa feslefesiyle mümkün olduğunca çok canlı dinlenmesi taraftarıyım. Kendim videoya alamadım fakat internette gittiğim bu konserden 2 gün sonra gerçekleşen Gazimağusa konserinin kayıtlarına ulaştım.  orkestranın icra ettiği benim de çok sevdiğim eserlerden Brahms'ın 5 no lu Macar Dansını paylaşmak isterim. 

İyi Dinlemeler...














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder