Kürk Mantolu Madonna - Sabahattin Ali

Kitap alışverişlerimi çoğunlukla yaptığım D&R' ın "Çok Satanlar" bölümü değerli bir referanstır benim için. Aylarca bu listeden inmeyen ve son zamanlarda en fazla tavsiye edilen kitaplardan biri "Kürk Mantolu Madonna".

Yapı Kredi Yayınları 160 sf. 11TL

1943 yılında yazılan bir kitap ne oldu da günümüzde bu kadar talep gördü ve neden Türk bir yazarın romanının isminde Madonna ismi geçsin ki diye düşünüp duruyordum Sabahattin Ali'nin kitabın kapağındaki yuvarlak gözlüklü ve papyonlu olan resmine bakarak. Bunun cevabını öğrenmenin tek bir yolu vardı. OKUMAK...

Her insan yüreği dev dalgalarla dolu bir okyanus gibidir. İşte Raif Efendi de suskun çekingen görünüşünün ardındaki dev dalgalarda boğuluyordu. Yaşamdan umudunu kesmiş bir haldeyken ailesi bile onu adamakıllı tanıyamamışken onun bu ilginç durumunu çözmeye ve onu daha iyi tanımaya çalışan iş arkadaşı, Raif Efendi'nin yazdığı karakaplı bir defteri bularak onun geçmişinin delhizlerinde bir yolculuğa çıkar. Bu yolculukta Türkiye'den binlerce kilometre ötede bir yağlıboya tablo ile kıvılcımlanan aşk hikayesine rastlar. Tanıdığı Raif Efendi artık gözünde bambaşka biridir...

"Her gün, daima öğleden sonra oraya gidiyor, koridorlardaki resimlere bakıyormuş gibi ağır ağır fakat bir sabırsızlıkla asıl hedefine varmak isteyen adımlarını zorla zapt ederek geziniyor; rastgele gözüme çarpmış gibi önünde durduğum 'Kürk Mantolu Madonna'yı seyre dalıyor, ta kapılar kapanıncaya kadar orada bekliyordum" (ARKA KAPAKTAN)

İlk kez Sabahattin Ali okudum. Ön sözünde yazarın talihsiz bir şekilde öldüğünü öğrendim ve  çok üzüldüm. Kıymetli bir kalem olduğu duyguları ayrıntılı betimleyerek sizin de zihninizde o duyguyu oluşturma yeteneğinden belli. Bu yüzden hem Sabahattin Ali'yi hem de  "Kürk Mantolu Madonna" yı şiddetle tavsiye edenler güruhuna ben de katılıyorum...

İyi okumalar...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder