Ben Ödüyorum



Geçen hafta Ankara'daydım. Gitmişken de bir iki oyun izlemeden gelmek olmazdı tabii. Fakat ne yazık ki sadece "Ben Ödüyorum" isimli oyuna bilet bulabildim.Ankara DT Küçük Tiyatro sahnesi  yaklaşık 5-6 senedir Ankara'da olmayışımdan dolayı etkinliğe katılamadığım bir salon.Bu ihtişamlı mekanda bulunmak ayrı bir heyecan veriyordu doğrusu. 

Ankara DT Küçük Tiyatro


Ankara seyircisinin kalitesi malum.Bunu hem fuayedeki insanların giyim, kuşam,  hareket ve tavırlarından   hem de biletin zor bulunmasından yola çıkılarak tiyatro sanatına gösterilen ilginin bu denli yüksek olmasından  görmek mümkün.Bunun beni mutlu ettiğini söyleyebilirim.

Oyuna gelecek olursak, devlet tiyatroları bültenindeki konu izahatı "Aşkta aldatılmış ve dostlukta satılmış yalnız bir erkek, aile mutluluğu; başka deyişle, çalışır vaziyette bir aile takımı satın almak ister. Bunun için profesyonel bir aktrisi eş, sokak fahişesini kız evlat ve parasız bir ressamı dost olarak kiralar. Tek bir şartla: Bu oyunda sahici duygulara yer olmayacaktır. Para vererek oluşturulan kurmaca yaşamla yüzleşmenin hüzünlü ve neşeli halleri… " olarak yapılmış.

Kimi zaman mizahın çoğu zaman da duygusallığın ön planda olduğu oyunda bazı bölümlerde oyuncuların kendi seslerinden söyledikleri şarkılar ve dekoru tamamlamak adına duruma uygun görüntülerle yapılan yansıtma tekniği kesinlikle takdire şayan...

Aslında kaybetmiş ama bunu kolay kabullenmek istemeyen bir adamın hikayesini izliyorsunuz.Bu kaybetmiş adamı daha önce Konya Devlet Tiyatrosu'na "Soğuk Bir Berlin Gecesi" oyunuyla turneye geldiğinde ilk kez izleme şansına eriştiğim Olcay Kavuzlu canlandırıyor. Ona sahnede başarını performanslarıyla Şevki Çepa, Sinem Şahin, Ayşe Akınsal, Ceren Narinoğlu ve Numan Aydın Eşlik ediyor.

Yazan : YVES JAMIAQUE | Yöneten : VLADLEN ALEXANDROV

Uzun zamandır izlediğim en iyi hikaye ve en iyi oyunculuk performansıydı diyebilirim. Fırsatı bulunursa izlenilmesi  şiddetle tavsiye olunur...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder