Cehennem - Dan Brown

Da Vinci Şifresindeki kurgusuyla bana roman okumayı sevdiren yazardır Dan Brown. O yüzden benim için ayrı bir yeri var. 

Her kitabını tek tek okumuş irdelemiş biri olarak yazarın kurgu becerisini ne kadar geliştirdiğine bizzat şahit olmak güzel bir his. Fakat bu sefer öyle bir romanla çıkmış ki karşımıza  ilgi alanımın içindeki tüm olguları  bu kadar ustaca bir araya getirmesi yazara olan saygımı katladı diyebilirim. 

Sanat, Bilim, Tarih, Edebiyat, Müze, Tarihi Mekanlar, Macera ve tabii ki İstanbul... 


Altın Kitaplar Yayınevi - 574 sf. - 28 TL


Kitapta dikkatimi çeken birkaç husus var onları da söylemeden geçmeyeyim. 
  • Yazar İstanbul'u tanıtırken (eğer çevirmenin katkısı yoksa) dengeli betimlemiş. Bir ön yargı görmemek mutlu etti doğrusu. 
  • Nüfus artışı ve doğum kontrolü konusundaki kötü gidişata güzel bir şekilde parmak basarak (bilimsel verilerler ve işin korkutucu boyutunu gözler önüne sererek) insanları bilinçlendirmeye yönelik güzel bir adım atmış. Keza ben de bu konuda ufak çaplı bir araştırmaya giriştim.
  • Bir çok sanat eserini, tarihi turistik mekanı ve en önemlisi Dante'yi ve İlahi Komedya'sını bilmeyenlere bilinmeyenleriyle tanıtması takdir edilesi bir girişim.
105 bölümden oluşan kitapta her bir bölümünde elinizden kitabı bıraktırmayacak soru işaretleri var ve bu soru işaretleri bu kitabı okumanın keyfini deyim yerindeyse taçlandırıyor.

İşte bu soru işaretleri meşgul edeceği yeni dimağlarını bekliyor. Onlardan biri olmak için acele etmekte fayda var.

İyi okumalar... 

1 yorum:

  1. Bu kitabı blogda yorumlarken dikkatimi çeken bir konuyu yazmıştım. (Sizin dikkatinizi çekti mi bilmiyorum) hatta bunu okuduktan sonra dostlardan yorum beklediğimi söylemiştim. O da şu; Kahramanımızı peşine takan bilim adamı, dünyayı yok edecek (sonradan kısırlaştıracak olarak anlıyoruz) bombasını neden dünyanın bir başka köşesine, örneğin çok daha hızlı nüfus artışının yaşandığı Afrika ya da Güney Asya değilde, Rusya, Ortadoğu ve elbette Türkiye üçgeninde patlatmak istiyor? (Doğrusu bir komplo teorisi olarak insanın hemen aklına geliyor)
    Saygılar sunuyorum.

    YanıtlaSil